مش جوشی

توری جوشی یا مش جوشی نوعی شبکه فلزی است که توسط مفتول های طولی و عرضی ساخته می شود. این مفتول ها حالت عمودی و افقی داشته و با ترکیب آنها، مش جوشی بوجود می آید. البته توجه به این نکته حایز اهمیت است که چون این قطعات، در قسمت تقاطع به یکدیگر جوش می خورند، به صورت بالا و پایین از هم عبور داده نشده، بلکه بر روی یکدیگر قرار می گیرند. بیشترین مصرف این نوع توری در ساختمان، تونل سازی،کف فرودگاه ها و گرمایش از کف و … می باشد. مش جوشی می تواند هم به عنوان ابزار مقاومت سازه و هم به عنوان دیواره محافظ مورد استفاده قرار گیرد.

مش های جوشی بسته به نوع استقامتی که باید در محل نصب داشته باشند، به دو نوع: مش جوشی ریز و مش جوشی درشت تقسیم بندی می شوند. مش جوشی ریز به طور معمول از مفتولهایی با قطر ۲ تا ۴ میلی متر در چشمه های ۵ و ۱۰ سانتی متری ساخته می شوند. این نوع مش به خاطر ضعیف بودن ضخامت مفتول آن، بیشتر در جاهایی استفاده می شود که بحث استحکام مطرح نباشد.
در طرف مقابل، در ساخت مش جوشی درشت، از مفتول ساده و آجدار قطورتر استفاده می شود. کاربرد این مش به خاطر ضخامت مفتول آن، در مکان هایی که به مقاومت زیادی نیاز هست مثل کف فرودگاه ها، کف سالن های تولید، سردخانه ها، همچنین برای استفاده در راه سازی، تونل ها و پل ها بیشتر است. مش جوشی درشت به طور معمول از مفتول ۵ تا ۱۲ میلی متر ساخته می شود و چشمه های به کار رفته در آن دارای ابعاد ۱۰ سانتی متر به بالا هستند.

طیف گسترده قطر : وجود طیف گسترده در قطر مفتول مش جوشی، این امکان را فراهم می سازد تا بتوان در هر مکانی بسته به مقاومت مورد نیاز، از مشی با قطری خاص استفاده کرد. توجه به این نکته که مش های درشت سنگین تر و مش های ریز سبک تر هستند، نوع استفاده از آنها را تعیین می کند. به این معنی که نیازی نیست در مکانهایی که مش ضعیف لازم است از مش های قطوری که وزن بیشتری دارند استفاده کرد.
ضد زنگ بودن : ضد زنگ بودن قطعات مش های جوشی به خصوص مش های گالوانیزه سبب شده که عمر آنها افزایش یافته و در مکانی که مورد استفاده قرار می گیرند به خوبی مسئولیت خود را به انجام برسانند. این موضوع از منظر اقتصادی بسیارحائز اهمیت است.
کاربردهای متعدد : خصوصیاتی که برای مش جوشی برشمرده شد سبب شده تا کاربردهای آن فزونی یافته و دیگر نیازی به ابداع محصولات و قطعات جایگزین نباشد.

مش جوشی به خاطر ویژگی های فوق العاده و همین طور طیف وسیع قطر مفتول آن، کاربردهای متعددی یافته است و از طرفی به این خاطر که ساخت و تولید آن آسان و ارزان است نیاز به جایگزین کردن آن با محصولات دیگر را برطرف نموده است. از کاربردهای متعدد مش جوشی می توان به کاربردهای ساختمانی برای ایجاد مقاومت در بافت بتون یا دیواره ها ، راه سازی، تونل های کم ارتفاع و بلند، سقف ها بتنی به کار رفته در عرشه های فولادی، همینطور سازه های نگهبان گودبردارها برای محافظت از سقوط افراد و اشیاء، شبکه بندی کف فرودگاه ها ، کف سالن های تولید، سردخانه های نگه داری مواد غذایی، تولید تردی پانل ها و گرمایش از کف و همچنین در بخش های کشاورزی ، باغبانی، حمل و نقل و … اشاره کرد.

مش جوشی که از مفتول گالوانیزه ساخته می شود، برخلاف مش های فولادی کاربردهای متفاوت تر دارد. گرچه مش های فلزی اکثرا ضدزنگ هستند، اما فلز گالوانیزه به خاطر داشتن مقاومت بیشتر در برابر رطوبت، خارج از بافت بتونی مورد استفاده قرار می گیرد. به برخی از کاربردها مش جوشی گالوانیزه توجه کنید:
استفاده در حیطه کشاورزی: استفاده از مش جوشی گالوانیزه در حیطه کشاورزی یکی از کاربری های منحصربه فرد آن است. در بخش کشاورزی به خاطر اینکه قطعات فلزی، بیش از حد با رطوبت و آب سروکار دارند و رطوبت بیش از هر عامل دیگری قطعات را فرسوده می کند، استفاده از مش جوشی گالوانیزه گزینه مناسبی است.
استفاده در گلخانه: استفاده از مش جوشی گالوانیزه در گلخانه نیز به خاطر اینکه رطوبت فرصت کافی برای رخته کردن در بافت قطعه را دارد، مناسب تر از سایر مش ها است.
استفاده در دامداری و پرورش طیور: مش به کار رفته در حیطه دامپروری و پرورش مرغ و طیور نیز باید از جنس گالوانیزه باشد، چون یکی از موادی که به راحتی می تواند قطعات فلزی را دچار خوردگی کند، فضولات حیوانات بوده که حاوی اوره است.

جالب توجه است که بدانید، به طور معمول مش جوشی ریز در ابعاد یک در دو متر و مش جوشی درشت در ابعاد دو در شش متر تولید می شود. البته این ابعاد به درخواست مشتری قابل تغییر است و می توان هر عددی را به خود اختصاص دهد.

مش جوشی همانطور که از اسم آن پیداست، محصولی است که از جوش خوردن قطعات به یکدیگر به دست آمده است. به همین خاطر نباید این محصول را زیاد گرم و سرد نمود. چون این عمل جوش ها را سست کرده و در نهایت از هم جدا می سازد. بهتر است برای تغییر شکل یا انحنا دادن به بافت مش جوشی از روش های غیر حرارتی استفاده نمود.

درباره ما

مصنوعات مفتولی گرم کاران تولید کننده انواع محصولات مفتولی صنعتی،خانگی ،کشاورزی و مرغداری می باشد که با اتکا به لطف پروردگار قدم به عرصه تولید با کیفیت گذاشته است.

تماس با ما

مشاوره رایگان
+989106953972

نشانی

آدرس: قزوین شهرصنعتی البرز خیابان قائم مقام فراهانی خیابان جریر طبری


ایمیل

Garmkaran.co@gmail.com

تلگرام
garmkaran
واتس آپ 
09106953972

اینستاگرام
مصنوعات مفتولی گرمکاران (garmkaran)
© 2024 garmkaran. All Rights Reserved. Designed By Ritahost

Please publish modules in offcanvas position.